Het is dan toch zover - Reisverslag uit Tanji, Gambia van Laura Spreeuw - WaarBenJij.nu Het is dan toch zover - Reisverslag uit Tanji, Gambia van Laura Spreeuw - WaarBenJij.nu

Het is dan toch zover

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 December 2014 | Gambia, Tanji

Hallo allemaal,
Jaaaaa het is dan gelukkig zover, eindelijk kan ik jullie berichten dat we nu echt begonnen zijn met de theatergroep! Ze riepen het al een aantal weken dat vanaf deze week ze meer tijd vrij zouden kunnen maken omdat het schoolvakantie is, maar ze maken hun woord (gelukkig) waar! We zijn nu vanaf zondag hard aan het studeren op de tekst en bij sommige kun je duidelijk zien dat ze thuis ook hun tekst leren. Eind deze week heb ik ze de deadline gegeven om alle tekst uit hun hoofd te kennen zodat we volgende week het stuk zonder script in de hand kunnen spelen en dan aan de slag kunnen gaan met de non-verbale communicatie, emoties en gebruik van hun stem. Ik ben happy
Verder gaat het met mij hier nog steeds helemaal goed. Ik rommel wat aan en plan mijn dagen met uitstapjes en relax momenten in de zon vol. Gisteren heb ik mijzelf even extra verwend en heb in de Europese winkel een pak sap gekocht en een bus pringles!!! In nl zou ik de hele bus in één avond op de bank leegeten, maar hier heb ik heel netjes een stapeltjes gepakt en de bus weer gesloten zodat ik aankomende avonden elke keer iets lekkers heb Tijdens het kijken van de film Benjamin Buttom heb ik van elk chippie genoten!
Zondagochtend ben ik mee geweest naar de kerk. Het was een bijzondere belevenis. De kerk was een oud, half ingestort vierkant gebouwtje. Helaas niet met prachtig glas in lood, maar gewoon net als de meeste gebouwtjes hier. De dienst zou om 9.00 beginnen en stipt 9.00 waren wij er dan ook, als eerst… we namen plaats en de pastoor kwam strak in pak binnenlopen. Naja strak in pak..het pak was niet helemaal zijn maat dat kon je overduidelijk zien, maar ach wat maakt het uit. Hij zette een kerst cd op en begon wat te rommelen bij de speakers. Toen ik naar de muziek zat te luisteren moest ik wel lachen want ze draaide het nummer “I was dreaming of a white christmas”. Haha dat zal hier niet snel gebeuren. Ondertussen kwam er nog een vrouw en een man binnen zetten en toen kon de dienst beginnen. Ik was een beetje verbaasd want ik had wel iets meer mensen verwacht. De dienst duurde ongeveer 2.5 uur. Halverwege kwamen er drie meiden binnen en nog een man. De drie mannen en de vrouw die er waren bleken de sprekers te zijn en de drie meiden vertegenwoordigde het koor. Zoals ik stiekem gehoopt had was het een mini gospelkoortje, geweldig! wij waren dus de enige gasten die niet een woordje deden..Toen de dienst bijna afgelopen was kwam er nog een vader met twee kinderen en een ander meisje binnen. Alle nieuwe gasten (ik en de twee kinderen) werden door de andere bezoekers persoonlijk welkom gehete. Was dat dan toch maar een mazzel dat de kerk hier niet zo vol zit als bij ons in nl, want dan had dat ook weer meer dan een half uur in beslag genomen. Vanavond ga ik mee naar de nachtmis, ik ben benieuwd of er meer mensen zullen zijn en of de dienst anders zal zijn dan zondag of hetzelfde.
Voor iedereen hele fijne kerstdagen!
Dikke kus

  • 25 December 2014 - 11:17

    Carla En Maarten:

    Hoi Laura,
    Leuk dat het toch wat gaat worden met de theatergroep, veel succes verder ermee.
    Een kerkdienst van 2,5 uur voor een paar mensen, dat is nogal wat. Wij zaten gisteravond bijna 2 uur in een wat vollere kerk, was lang zat! Vandaag 1e kerstdag en we gaan vanmiddag naar opa en oma. Ik hoorde dat Vincent ook komt, kunnen we even zien en horen hoe het met hem gaat, haha.
    Laura jij ook een fijne kerst en groetjes van ons allemaal.

  • 26 December 2014 - 08:59

    Elian:

    Hoi Laura, bijzondere Kerst voor jou. Geniet ervan en succes met de theatergroep.
    Wat zijn de verschillen toch groot met Nederland. Mooi om dit mee te maken en ervan te genieten. Groetjes Elian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op 24 november vertrek ik voor zeven weken naar Gambia. Ik zal daar een bijdrage gaan leveren aan het project Learn2learn (www.marlieslearn2learn.nl/).

Actief sinds 17 Nov. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 7955

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 12 Januari 2015

Gambia Learn2Learn

Landen bezocht: